top of page
black logo.png

Hoe kunnen we u helpen?
Uw uitdagingen omzetten in opportuniteiten.

conflict (1).png
Conflict as a risk …
… or conflict as an opportunity
Directe, indirecte en geparkeerde (=voorzieningen) kosten;
Investeren in een dialoog
Negatieve energie, verkeerde focus;
Focus op voortdurende verbetering
Reputatieschade;
Reputatie goodwill
Gebroken relaties met stakeholders;
Duurzame relaties met stakeholders
Gebrek aan controle
Innovatieve ideeën
conflict (1).png

Hoe kunnen we u helpen?
Uw organisatie helpen om conflicten te voorkomen, te beheersen, op te lossen en/of ervan te leren.

Conflict Management 1_edited.jpg

Conflicten, zowel intern (tussen aandeelhouders, binnen de raad van bestuur, het directiecomité of managementteams, op de werkvloer of met sociale partners, ...) als extern (met klanten, leveranciers, overheden of andere stakeholders) kunnen de prestaties van een organisatie ondermijnen.

Conflicten en spanningen met of binnen uw organisatie kunnen inderdaad niet alleen directe en indirecte kosten veroorzaken, maar bovendien uw vermogen aantasten om u te concentreren op uw strategische doelstellingen, resultaten te behalen, talent aan te trekken of te behouden, te transformeren of te innoveren.

Bij YEON bieden we organisaties echt eigenaarschap van hun conflictoplossingen door anticiperende, vroegtijdige en passende geschillenbeslechting.

Een proactieve (versus reactieve) benadering van conflicten leidt tot een beter beheer van conflicten.

En hoe meer autonomie partijen hebben in het hanteren van hun conflicten, hoe meer kansen ze uit deze conflicten kunnen distilleren.

Het is onze ambitie om emergentie te creëren voor conflicterende partijen, d.w.z. we streven ernaar dat partijen na het conflict beter af zijn dan toen hun conflict ontstond.

Daarom zien we conflicten eerder als een kans dan als een risico.

Conflicten als risico: Conflictsituaties kunnen leiden tot:

  • Directe, indirecte kosten en "geparkeerde" kosten (voorzieningen)

  • Afwending van focus op strategische doelstellingen

  • Reputatieschade

  • Gebroken relaties met stakeholders

  • Een gebrek aan controle

Conflicten zijn anderzijds kansen die kunnen worden aangegrepen

 

Wanneer een conflict goed wordt beheerd, kan het een hefboom voor positieve verandering worden:

  • Vaardigheden voor een constructieve dialoog met stakeholders

  • Focus op voortdurende verbetering van de organisatie

  • Reputatie versterken door middel van goodwillacties

  • Opbouw duurzame connecties met stakeholders

  • Ontstaan van innovatieve ideeën 

Conflict als risico

Directe, indirecte en geparkeerde (=voorzieningen) kosten;

  1. Negatieve energie, verkeerde focus;

Reputatieschade;

Gebroken relaties met stakeholders;

Gebrek aan controle

Conflict als een opportuniteit

Hr.jpg

Investeren in een dialoog

Focus op voortdurende verbetering

Reputatie goodwill

Duurzame relaties met stakeholders

Innovatieve ideeën

Conflict as a risk
Conflict as an opportunity
Direct & indirect and parked (=provisions) costs;
Investing in a dialogue
Negative energy, Wrong Focus 
Focus and Continuous Improvement
Reputational Damage
Reputational Goodwill
Broken relationships with stakeholders
Sustainable  Relationship with Stakeholders
Lack of Control
Innovative Ideas

Yeon, uw partner in conflictbeheer/om conflicten om te zetten in opportuniteiten

board.png

 

Neem vandaag nog contact met ons op om te bekijken hoe we uw organisatie kunnen helpen bij het diagnosticeren van de oorsprong van (potentiële) conflicten, bij het ontdekken van YEON's positieve conflictcirkel en toolbox voor conflictbeheer, en/of bij het ontwikkelen van een holistisch en systemisch conflictbeheer voor uw organisatie.

Conflict Management 2.jpg
bottom of page