Hoe kunnen we u helpen?
Uw uitdagingen omzetten in opportuniteiten.
.png)
Conflict as a risk …
… or conflict as an opportunity
Directe, indirecte en geparkeerde (=voorzieningen) kosten; | Investeren in een dialoog |
Negatieve energie, verkeerde focus; | Focus op voortdurende verbetering |
Reputatieschade; | Reputatie goodwill |
Gebroken relaties met stakeholders; | Duurzame relaties met stakeholders |
Gebrek aan controle | Innovatieve ideeën |
.png)
Hoe kunnen we u helpen?
Uw organisatie helpen om conflicten te voorkomen, te beheersen, op te lossen en/of ervan te leren.

Conflicten, zowel intern (tussen aandeelhouders, binnen de raad van bestuur, het directiecomité of managementteams, op de werkvloer of met sociale partners, ...) als extern (met klanten, leveranciers, overheden of andere stakeholders) kunnen de prestaties van een organisatie ondermijnen.
Conflicten en spanningen met of binnen uw organisatie kunnen inderdaad niet alleen directe en indirecte kosten veroorzaken, maar bovendien uw vermogen aantasten om u te concentreren op uw strategische doelstellingen, resultaten te behalen, talent aan te trekken of te behouden, te transformeren of te innoveren.
Bij YEON bieden we organisaties echt eigenaarschap van hun conflictoplossingen door anticiperende, vroegtijdige en passende geschillenbeslechting.
Een proactieve (versus reactieve) benadering van conflicten leidt tot een beter beheer van conflicten.
En hoe meer autonomie partijen hebben in het hanteren van hun conflicten, hoe meer kansen ze uit deze conflicten kunnen distilleren.
Het is onze ambitie om emergentie te creëren voor conflicterende partijen, d.w.z. we streven ernaar dat partijen na het conflict beter af zijn dan toen hun conflict ontstond.
Daarom zien we conflicten eerder als een kans dan als een risico.
Conflicten als risico: Conflictsituaties kunnen leiden tot:
-
Directe, indirecte kosten en "geparkeerde" kosten (voorzieningen)
-
Afwending van focus op strategische doelstellingen
-
Reputatieschade
-
Gebroken relaties met stakeholders
-
Een gebrek aan controle
Conflicten zijn anderzijds kansen die kunnen worden aangegrepen
Wanneer een conflict goed wordt beheerd, kan het een hefboom voor positieve verandering worden:
-
Vaardigheden voor een constructieve dialoog met stakeholders
-
Focus op voortdurende verbetering van de organisatie
-
Reputatie versterken door middel van goodwillacties
-
Opbouw duurzame connecties met stakeholders
-
Ontstaan van innovatieve ideeën
Conflict als risico
Directe, indirecte en geparkeerde (=voorzieningen) kosten;
-
Negatieve energie, verkeerde focus;
Reputatieschade;
Gebroken relaties met stakeholders;
Gebrek aan controle
Conflict als een opportuniteit

Investeren in een dialoog
Focus op voortdurende verbetering
Reputatie goodwill
Duurzame relaties met stakeholders
Innovatieve ideeën
Conflict as a risk | Conflict as an opportunity |
|---|---|
Direct & indirect and parked (=provisions) costs; | Investing in a dialogue |
Negative energy, Wrong Focus | Focus and Continuous Improvement |
Reputational Damage | Reputational Goodwill |
Broken relationships with stakeholders | Sustainable Relationship with Stakeholders |
Lack of Control | Innovative Ideas |
Yeon, uw partner in conflictbeheer/om conflicten om te zetten in opportuniteiten

Neem vandaag nog contact met ons op om te bekijken hoe we uw organisatie kunnen helpen bij het diagnosticeren van de oorsprong van (potentiële) conflicten, bij het ontdekken van YEON's positieve conflictcirkel en toolbox voor conflictbeheer, en/of bij het ontwikkelen van een holistisch en systemisch conflictbeheer voor uw organisatie.

